onsdag 15. februar 2012

Ha det, og takk for alle kommentarene



... fritt oversatt og tilpasset fra Douglas Adams fantasytriologi, originalt nok over fire bøker. Kanskje derfor den er kalt verdens lengste triologi? Nuvel, i siste bok lurer hovedpersonen på hva som er vitsen, egentlig. Og det er visst der jeg har landet med bloggingen min også. Var det verdt bryderiet?, spør Arthur Dent seg. Jo, det var gøy så lenge det varte, og jeg blir glad over å bla tilbake og lese gamle innlegg og alle de fine kommentarene. Men nå er blogging blitt som lekser en ikke har gjort (eller har tenkt å gjøre). Jeg har mistet bloggefoten, og gidder ikke ta verken før- eller etterbilder, lang mindre blogge om alt jeg smeller sammen av garn og pinner for tiden. Symptomatisk for en nært forestående utmelding av Blogglandia, iallefall en lang ferie.



Og svaret er... 42!


Men en kan undres over hva det er med dette bloggefenomenet, som man blir så fanget av, lever intenst med en liten periode, for så å gå godt og grundig lei av hele driten. Jeg ser at det samme ser ut til å ha skjedd med mange av bloggene jeg har fulgt mest med på. Gasellene, Serendipity, Kreativ ♥ Impulsiv - alle har, sikkert av ulike grunner, tatt seg flere lange opphold. Det er jo en gjeng jeg mer enn gjerne lar meg assosiere med, og jeg legger herved meg selv til i listen over forhenværende bloggere. Men med mulighet for senere tilbakekomst, det vil eg bare få sagt. Og da er det jo nesten litt uhøflig å stikke uten å si hadet først, nå når jeg først har bestemt meg. For å stikke, altså. Tror jeg... Så det gjør jeg nå. Takk til alle som har stukket innom, og som har lagt fra seg fine ord. Jeg synes jeg har truffet så mange greie folk her inne, og noen til og med i virkeligheten. Det er en god ting! Så igjen, altså....



...ha det, og takk for alle kommentarene!




13 kommentarer:

  1. Eg kjenner igjen desse tankane om blogging.....
    Men eg synst det er fint at det kanskje berre ein ferie :)
    Ha det godt!

    SvarSlett
  2. Velkommen tilbake når som helst ;)
    Jeg har i alle fall kost meg med dine innlegg :)

    Ønsker deg alt godt !
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Oj, ramlet inn helt tilfeldig i kveld, er ikke ofte innom i bloggverdenen lenger og får litt dårlig samvittighet for ikke å kommentere så da blir det til at jeg ikke leser noe..... Jeg har tatt en lang pause, det ble bare sånn. Bloggelysten er ikke helt der, ikke tida heller. Sånn er det, lite er vel konstant her i livet bortsett fra morskjærligheten :) Kanskje vi kan ta et treff en gang likevel ;) Ha en finfin helg med familien! Har kost meg med bloggen din!

    SvarSlett
  4. Nei, når lysten ikke er der så er det jo ikke noen vits. Jeg har virkelig kost meg med bloggen din, og skulle du finne på å komme tilbake så blir jeg ikke lei meg:-)
    So long!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  5. Eg forstår deg vettu.
    Det var vel et halvt år her ca uten blogging fra min kant ja, men nå fekk eg plutselig litt lyst igjen når kreativiteten begynte å boble. Helste overraska over at folk ikkje hadde glømt meg :o)
    Såååå sku du finna ut at du får lyst te å prøva igjen så e det glede i bloggeverdenen for sure.

    Eg har uten tvil hatt mest glede av din blogg jaffal, det ska du veta.
    Klem på dåkke alle, og særlig Belkinien. Savner hon og :o)

    SvarSlett
  6. Sier meg enig med de over her:)

    Velkommen tilbake om lysten måtte komme:)

    Ha en fortsatt fin påske:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  7. Eg savnar deg!! Kom tilbaaaaaake!!!!

    SvarSlett
  8. Her ser du hva jeg får med meg.... Men jeg opplever litt av det samme som du beskriver over selv for tiden - så kanskje jeg bare bør ta en laaaang ferie. Men det betyr ikke at jeg ikke savner deg fordet! Håper du får tid til mye gøy;-)

    SvarSlett
  9. Å neiii, tomt, hun er her ikke mere!

    Takker for den lille fliken jeg fikk av å bli kjent med deg - det var gøy så lenge det varte.
    Men jeg forstår deg jo også, jeg har f.eks tidvise pauser og ikke fått med meg ditt hade, bare registrert at du har hatt mammaperm... også fra blogging.

    Nå er det vel bånn gass igjen hos dere også - her har iallfall hverdagen tatt oss. Jeg var tilbake på jobb ved pinsetider, det er jo så forbaska lang perm til pappaen nå. Men nå er den tid og forbi.

    Du fikk aldri noen lue herfra, jeg oppfatta ikke noen konklusjon på hva du ville ha og lot det bare ligge og tenker du tar kontakt om du ønsker å ha noe.

    Ellers vil jeg avslutte med å ønske deg og dine alt godt - det var kjekt å bli litt "kjent" og jeg likte godt innlegga dine.
    Men voksne mennesker trenger jo ikke ha lekser som de ikke gjør, de er jo fri til å velge sin egen tidsbruk. Jeg for min del ville gjerne valgt meg noen fleire timer til fritid så kanskje jeg hadde fått sovi litt mer...

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  10. Så du gidde ikkje logge deg på eingong? ;o)

    Veldig lite bloggings her og, men vil vel kanskje ikkje gi heilt slipp. Det e jo mest fordi eg traff så mange kjekke folk, deriblant deg, gjennom blogginga. Plutselig e eg kanskje tebake for fullt igjen, kanskje ikkje.
    Eg stresse ikkje med det lenger jaffal.

    Tenke faktisk ganske masse på kossen det går med dåkke.
    Håpe dåkke har gode dager og kose dåkke med litla nurket, som vel ikkje e så liten lenger.

    Knuseklem te dåkke alle samen!!!

    SvarSlett
  11. Skjønner pausen, for jeg hadde plutselig en over noen måneder selv. Rart når man bare mister piffen, men da håper jeg jo piffen er tilstede "der ute" isteden. Husk at det er fullstendig lov å poppe innom om du plutselig lyster. og da er det ingen krav om å besøke alle samtidig. Tror det er noe av det som gjør at man trenger pusterom- den følelsen av å måtte følge med og besøke alle hele tiden. Blogging skal være moro, og ingen krav. Håper du plutselig popper innom et lite sekund en dag når du føler for det. -Rett og slett fordi du har lyst :)

    Varm høstklem fra Huldra :)

    SvarSlett
  12. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvarSlett

Pafrika og Belkini blir svært begeistret hvis besøkende legger igjen noen ord!