mandag 16. august 2010

Gardin-nasjonalisten

Jeg må nesten åpne med en takk for all den hyggelige responsen jeg har fått som fersk blogger! Meg og Belkinien fryder oss over hver følger og kommentar, og er skjønt enige om at dere er grådig greie der ute i Blogglandia!

Inspirert av alle retrostoff - kuppene bloggere over det ganske land ser ut til å gjøre stadig vekk, tok jeg turen til nærmeste (nåja, største iallefall) Fretex. Hellig overbevist om at de herligste retrovarp kun var sekunder unna, strente jeg målbevisst mot stoffkroken, for så å finne....gardinstoff. Stygge åttitalls sengetrekk. Stygge nittitalls duker i sennespsgult og burgunder. Kjøkkengardiner med rysjer og folder i de underligste syntetiske fabrikater.
Sukk.
Men av og til må man rett og slett bare suck it up, og ta det man får. Etter mye romstering i stoffelendigheten gikk dermed gardinstoffet av med klar seier:





Jo mer jeg så på det, jo finere ble det. Faktisk så fint at jeg kjøpte en lengde av den brune varianten også. Vel hjemme var det ikke fullt så fint lenger, og derfor ypperlig til prøvesying av et veskeprosjekt jeg har hatt i tankene en stund. For uansett hvor mye stoff jeg har, blir jeg litt gnaier når jeg skal i gang med klipping og måling. Det skjedde faktisk ikke denne gangen!


Vel vel. Resultatet er i høyeste grad diskutabelt:





Jeg spurte Belkinien om dette var bloggbart. Hun svarte klart negativt. Mr. Pafrika svarte imidlerid klart ja, men jeg mistenker ham for å være litt ukritisk, rett og slett. Uansett, jeg kliner til og gir oss ufullkomne veskesyersker en ansikt (eller en blogg, da).
Hva bildet dessverre ikke viser, er at tasko er både foret og utstyrt med en innerlomme, kreert av dette norske flagget, som tilfeldigvis lå og slang i en krok:





Nå kan jeg sprade rundt som en annen gardin-nasjonalist, og det har jeg jammen gjort også! Vesken scorer nemlig høyt på funksjonalitet, og jeg har faktisk lært å bli litt glad i den. Dette gjelder ikke Belkinien - hun valgte trilling av tung sykkel opp bratte sommerhete bakker, fremfor å bli sett offentlig bærende på mors siste veskekreasjon.

Hun friskner til, med andre ord!


Akk ja. Resten av min kveld vil i stor grad gå med til å GREMME meg over at det regner på den nybeisede terassen min. Det brygger opp til et broderi som river, kjenner jeg. Kanskje et til av denne typen...?





Huff og fy! På den andre siden, dette er nok akkurat det folk med virkelige problemer tenker om dem som klager over regn på nybeiset terasse....

Fin kveld til dere der ute!

12 kommentarer:

  1. Oo Yess ;) Digger sånne broderier ;)Herlig å få det ut i et broderi, i stede for å skrike det ut ;)Synes veska di ble superkul !! Digger gjør jeg ;)

    SvarSlett
  2. Veska ble fin den :)Godt å se noe nytt! Og broderiet er jo bare herlig :)

    SvarSlett
  3. Hehe - du er jo kjempeflink til å skrive!! Virkelig morsomt å være på bloggbesøk hos dere - glad dere kastet dere i det og ble bloggere :) Her kommer jeg garantert tilbake!! Ikke minst for å se flere broderier :)
    Takk for at dere ble med på give away og :)
    Klem Martemora

    SvarSlett
  4. Hei og hopp! Flott veske! Jeg finner heller ikke noe spennende stoffer på Fretex:DDD Kanskje vi har vært samme sted? Ha, regn på nybeiset terasse..... gubben ventet med ferie til 15. august, for da ble det vell fint vær???? Æhhh, det regner....... Klemz Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  5. Udiskutabelt resultat spør du meg!! Digge veska! Så sku du finne ut at.. vel, eg kan senda deg adressa mi, hihi :o)

    Og nå ska det snart broderast her i heimen og tenke eg, superinspirert!

    Må og sei at eg rett og slett e sjarmert øve den harlige måten du skrive på! Blir glad kvar gong eg ser at du har lagt ut et nytt innlegg, og hive meg innpå og ser med ein gong.

    Håpe verkelig du blir hekta, så det ikkje blir stopp her inne på denna harlige bloggen din :o)

    SvarSlett
  6. Ska sei!! Der satt me jammen og skreiv kommentar te kvarandre på likt :o)

    I min iver glømte eg jo å uttrykka min medfølelse og forståelse for frustrasjonen din med terassen ;o)

    Då hadde det nok kommt lika stygge ord så kom då eg klarte å låsa nøklane inne i bilen midt i Danmark i sommar... Trym stod med store auger og sa ikkje et ord stakkar :o)

    Og takk for forståelsen for å bli knytta te ting. Det e som du seie at nåken gonger blir ein ting mærr enn barra ein ting pga det me forbinde med den.
    Og vofsen får kos heile tida... ;o)

    SvarSlett
  7. Hæ hæ, du er så morsom.Jeg sitter og leser høyt om gardin-nasjonalisten for Admiralen, bare for å oppdage at han er inne og leser innlegget din han også.Vi er meget imponert over dine verbale anlegg og underfundige humor:)
    Du har definitivt en sånn skratteblogg:D
    Jeg er stor fan av broderiene dine, ikke minst fordi du broderer utsagn jeg også kan stå for.
    God natt og sov godt begge to:)

    SvarSlett
  8. Gardin-nasjonalist + boo fucking hoo + en Våken Belkini = fantastisk morsomt ;)

    Admiralen

    SvarSlett
  9. Hei igjen, jeg glemte å svare på spørsmålet ditt om spraymaling!Nå har det seg sånn at jeg nesten aldri gjør forarbeider til noe som helst, jeg bare deiser av gårde uten å pusse eller grunne eller noe.Men hvis jeg hadde vært litt lur så hadde jeg såklart pusset lampene litt med fint sandpapir for å få bedre heftgrunn for spraymalingen.Det har jeg aldri gjort naturligvis, for det tar jo altfor lang tid.
    Hej då:)

    SvarSlett
  10. Heisan!
    Ble guida inn hit av Andregasellen - artig blogg! Digger broderinga;)

    SvarSlett
  11. Synes veska di ble kjempetøff og absolutt bloggbart. Synes det er så sjarmerende at du blogger i samråd med Belkinien. Koselig å ha noe sånt sammen :O)

    Er veldig sjarmert av bloggen din! Nå er jeg enda mer inspirert til teste ut brodering.

    Takk for superhyggelig kommentar hos meg og at du vil følge meg :O)

    SvarSlett
  12. Hei:) Namaste hadde rett - at dåkkers blogg va verdt ein titt!! Kjempefine veska!!!! absolutt bloggbar å brukbar å ka aent d måtte ver!:))

    SvarSlett

Pafrika og Belkini blir svært begeistret hvis besøkende legger igjen noen ord!