lørdag 11. september 2010

Forsømmelser på alle plan

Det humres litt i krokene i det Pafrikaske hjem for tiden. Mye av humringen står Mr. Pafrika for, der han sitter lykkelig plantet foran TV'en og en eller annen åndssvak Discoverykanal om menn som drar de merkeligste skapninger opp fra havet, mens de skriker, banner og sjikanerer hverandre på ulike måter. Kameraet er ofte dekket av sjøsprøyt, noe som gjør bildet litt uklart, men det gjør igrunnen ikke mye fra eller til for programkvaliteten, spør du meg. Bannende, drikkende og spyende fiskere kan gjerne være litt blurry.

Men det gjør ikke Mr. Pafrika. Spør meg, altså. Han spør sjelden om hva jeg mener om hans valg av TV underholdning, for det trenger han ikke å lure på. Den pleier jeg nemlig å gjøre klinkende klar hver gang han benker seg foran skjermen.

Men ikke i det siste! Og derav den tidligere omtalte humringen.

Årsaken er nemliog Pafrikas nye hobby.
Har det blitt lest mange bøker i det siste? Nei.
Har det blitt brodert, strikket og sydd? Tja, ikke på langt nær så mye som planlagt. Men en viss produksjon har det vært, blant annet denne bursdagsputen sydd på impuls og rekordtid, om jeg må be.





Denne gangen strøk jeg faktisk produktet før jeg leverte det fra meg. Og hele prosessen, fra ide til utføring, via banning og steiking og en symaskin som streiket på siste sømmen, og videre frem til avlevering - gjennomført på to små timer! Og da rakk Pafrika også å iføre seg både kjole, aftenmakeup og høye hæler, samt raske med seg en pose øl og Mr. Pafrika.

Det, folkens, kaller jeg å perse.


Men tilbake til humring og Pafrikas intellektuelle og familiære forsømmelser.
Har det i den anledning blitt tilbragt ganske så mye tid i sofaen med PC'en i fanget?
Jepp.
Det skyldes nok ene og alene mitt nye statsborgerskap i Blogglandia. En følge av dette er at jeg bare smiler vennlig til Mr. Pafrika når han kommer inn i stuen, og kaster håpefulle blikk mot TV'en. Gå og sett deg, sier jeg, og ta på deg øretelefonene, og så ser du om det er noen fulle fiskere som fanger noe ekkelt fra sjøen.
Sekunder etter humres det lykkelig borte fra TV kroken, i takt med at muterte monsterkrabber får armer, bein, klør og tentakler røsket av seg av muntre sjømenn med 3 i promille.

Dermed har vi det gående, med hver vår favorittaktivitet for tiden. Belkinien settes ut på legd til ulike naboer, stakkars. I kveld hadde imidlertid tenkt å kompensere kraftig med pizza, film og en god gammeldags lørdagskos. Men jammen er hun ikke invitert på konsert, av greie naboer som tar ansvar for den kulturelle oppdragelsen. Hurra! Bloggings til mor, havfiske til far, og kultur til barnet. En vinn - vinn - vinn situasjon, med andre ord!

Fin lørdagskveld til alle gale bloggejenter/gutter der ute - og de stakkars, forsømte familiene deres!

26 kommentarer:

  1. Ha-ha, det er som om jeg skulle ha sagt det sjøl:DDDD gubben foran tv med et eller annet åndsforlatt tv-program, og jeg langt inne i blogg-verdenen:DDDDD (nå har han pinadø fått dilla på å se på det derre sykehus-programmet som går på diverse tv-programmer:DDDDD)det er ikke så nøye at det ikke er krim på tv for min del, og gubben ser på noe jeg syntes er idiotisk. Jeg kan finne på noe annet,- altså les: Ta en tur inn i blogg-verdenen:DDDD Have a nice day:DDDD klemz

    SvarSlett
  2. Dette er som stjålet ut fra hjemmet mitt, hi hi, men jeg må innrømme at jeg liker disse småfulle sjømennene og all den ekkelskapen de drar opp, for det er så deilig å tenke på at det fins sånne rare mennesker, og her sitter vi og er bortimot perfekte. :O)

    Så har vi litt problemer med det kulturelle tilbudet til ungene, og det ser ikke ut til at naboene våre har tenkt å gripe inn heller, så da blir de plasert foran tv med en eller annen disney-galning, mens de venter på at noen (naboer eller familie) skal redde de..

    Akurat no hører jeg at de fulle sjøfolka er byttet ut med noen udugelige brann spillere.. Det er noe som er verre en verst i mine ører, jeg har sterk allergi for fotball..

    God lørdag til deg,og klem fra meg..

    SvarSlett
  3. Forsømmelse av familen?!?
    Nei, det kjenne eg ikkje te.

    Du får sagt det altså! Og sying i rekordfart og jammen! Du imponere stadig snuppa :o)

    Ser det renne på med følgerar sjå deg og, og det må eg sei eg syns e stor stas og huhyre velfortjent!!

    Eg meine møkje, men her ska du for ein gongs skyld få ein superkort kommentar fra meg.
    Vil ikkje at folk ska mistenka "Stalkertendenser" heller...

    God kveld i sofaen og hils Mr. Pafrika :o)

    SvarSlett
  4. He He :) Dette er jo nesten som å skli inn hos Skjerstad familien :) Far er fornøyd med å ha tv for seg selv , jag med pc ;) Å JA , han ser på fiskeprogram !!! Vi må bare danne en Anonyme Bloggere klubb ;)Puta di er nydelig :) Flink er du :)

    Ha en fin lørdag foran pc ;)
    Klæm fra mæ :)

    SvarSlett
  5. hehehe.... ja, besokene i Blogglandia KAN ta overhand. Godt dere har funnet et kompromiss! ;-)

    Veldig fin pute! Imponerende innsats!!!

    SvarSlett
  6. Jeg havde engang en Mr. Pafrika , men hans lidenskab for tv , delte jeg ikke - så han måtte ud . Jeg har ikke et øjeblik fortrudt , jeg har et hele for mig selv. God aften i det Pafrikanske hjem :-))

    SvarSlett
  7. Hahaha! Det er visst slik i mange heimar kan eg sjå av kommentarane ovanfor her. Damene "møtast" på nettet og mennene sløvar i sofaen. Eg har diskutert dette med mannjen kva som er mest sløvande, data eller tv sjåing? Han måtte gje seg til slutt, og var einig i at det er mest sløvande å sjå på TV.

    SvarSlett
  8. Hei igjen:DDDD Sitter i campingvogna på Larkollen camping, så mens Gubben var ute på plassen å jobbet, så hadde ikke jeg så mye annet å ta meg til enn å knote litt med blogg design og såå,og når mann først begynner å rote, så blir det veldig mye rot:DDDD Og om det ble bra, kan være vanskelig for en selv og se.Så imorgen kan det hende det blir enda mer forandring, he-he. Gi meg gjerne tilbakemelding:DDDD KLEMZ

    SvarSlett
  9. Mannen min har en hang til slike spaceship-episoder. Der figurene gjerne har horn i panna eller er grønnt. Ikke i min villeste fantasi kan jeg forså at det mulig å like noe sånn - men smaken er som baken. Det er vel ikke alle mine tv-likes han heller har sånn veldig sansen for. Den andre siden på FEM f.eks ;).

    Men heldigivs er det jo alltid noe man kan gjøre - når tvsmaken krasjer. Vi har også noen serier som vi alltid ser samme. Bones. Criminal Minds. Numbers, Mentalist.

    God søndag til deg og dine. Jeg må sture i seng NÅ!
    også noen serier vi alltid ser sammen.

    SvarSlett
  10. Det va jammen effektive timar!! Hehe. Heldig den som fekk den flotte gaven og:-)

    Siden eg nå sitte her og blogge, e eg nok et bevis på at bloggeverden kan ta litt overhånd innimellom :-)

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Heisann

    Altså, jeg knoter masse. Har greid å slette kommentaren min, så da prøver jeg igjen.

    Tusen takk for koselig kommentar :-) Og jeg trives også meeget godt her på bloggen din. Mye artig å se og lese her!

    Jeg har merkelig nok en mann av det motsatte slaget. Han kommer hjem fra jobb, titter inn i stua og spør: Har du blogget i dag?? Eller så kikker han over skuldra mi for å se hva jeg driver med og spør: Har du tatt bilder? Skal du blogge dette?? Han er engasjert!! Jeg er litt forvirret.. Fotball og sjømonster må da vel trekke mer enn mine bloggediller?? Han hjelper meg til og med med å ta bilder. God er han. Hm, betyr dette at jeg må engasjere meg i fotball?

    På gjensyn, jeg kommer tilbake :-) Prøvde å legge meg til som følger, men det gikk ikke. Prøver igjen neste gang!

    SvarSlett
  13. He he, sånn er det her og - mannen koser seg med Discovery, mens jeg er hekta på nettet. Eller nå, mens minstemor alt tar første lur og de andre knapt har stått opp - da må man inn og sjekke...
    Puta var kul!

    SvarSlett
  14. Hihi!!! Kjenner meg godt igjen her!Men det er så bra at man har hver sine greier og dermed har noe å "forhandle "om. Mannen min elsker starwars og science fiction, men jeg heller vil sitte foran skjermen og besøke de glade jentene i bloggland når det er ledige stunder :)) Elsker broderiene dine! :))Ha en fin søndag! Klem fra Kardemomme som er i malehumør :))

    SvarSlett
  15. :)
    Jeg vil ha mer. Og legger meg til som følger. Herlig blogg!

    SvarSlett
  16. Ja, her var det mange som kjente seg igjen...og det gjør absolutt jeg også. Brannmann Sam i Wilhelminehuset har flyktet fra huset til Nord Norge noen dager, og da er det jo egentlig bare fritt frem for meg innimellom alle andre nødvendige må ting å blogge. Men trur dere ikke at han tok med seg kamera vårt til nord, for han måtte jo ta bilde av den store fisken han sikkert kom til å fange...for han har nemlig bestemt seg for at dette skal blogges om når han kommer tilbake...hi,hi...får håpe han ikke kommer hjem uten fangst da. Morsomt innlegg! Wilhelmine

    SvarSlett
  17. heheh du får d sagt ja! Ganske likt her i heimen og, bare at mannen isje lige at eg sitte foran pcen - han vil helst eg ska sitta å se på den driden på discovery m han... elr någe aent drid på tv, for eg NEKTE å se på discovery.. men han syns altså d e kjedeligt å se på tv aleina. Tror kansje eg har skjemt han ud? så eg får isje sitta her i blogglandia - kor eg lige meg så godt - så lenge om gangen så eg vil. Mn heldigvis jobbe eg isje så eg tar d ijenn på dagtid;)
    Lo godt av kommentaren din om meg som ei blie sørlandsdama, eg e blie:) mn litt mer fra vestlande... bare så d e sagt:)
    Flotte puda og! Utroligt ka ei dama kan få jort på veldi liden tid:)
    klem fra June:)

    SvarSlett
  18. Nei dette kjenner vi ingenting til i vårt hjem! Går faktisk under navnet miss Blogspot her i gården. Dilla, jeg?!?

    SvarSlett
  19. Hahaha! Eg la jo seriøs lang kommentar igjen i innlegget før, og så hadde du lagt ut dette i mellomtida :o)

    Like de lange kommentarane dine eg da jammen snuppa!!!

    SvarSlett
  20. Takk for Ikeatips. Det er nettopp sånne feller vi går i!

    SvarSlett
  21. Nå har jeg lest gjennom hele bloggen din, og den står høyt på lista over favoritter! HØYT! Du skriver strålende, og jeg har humret gjenkjennende til så mangt. Herlig. Takk for at du fikk meg til å smile i går kveld da jeg fnisende leste hele lista, og jeg gleder meg til neste innlegg!

    SvarSlett
  22. Hå hå ja ja, sånn går det når man blir bitt av bloggebasillen. Admiralen, som ikke er en TV-dude men en PC-dude, synes det er befriende når jeg henter frem laptopen på kveldstid. Da har han en unnskyldning for å ta frem sin.Admiralen kunne godt ha lagt seg med PCen under puta hvis han fikk lov.Han elsker nemlig jobben sin, og dessuten er han konsulent så han får timesbetalt.
    Når vi ser på TV er vi stort sett enige.Det går stort sett i serier på DVD, og vi har sett West Wing atten ganger minst.....Ellers er det bare å unngå alt skummelt, for Admiralen blir nemlig redd.Jeg vil gjerne se Fredag den 13 og Haisommer og sånn, men da får ikke Admiralen sove.
    Ha en fabuløs mandagskveld!!!

    SvarSlett
  23. Åååå stryking er kjedelig! Mye mer gøy å sy!
    Her i huset er det mange som liker å se på tv, små og stor. Stor er like ille som små ;)

    SvarSlett
  24. hihi, for en utrolig humor det er i innleggene dine. Jeg måtte bare legge meg til som følger her, jeg humrer godt av gjenkjennende situasjoner.
    Forresten så ble puta di kjempelekker!

    SvarSlett
  25. Heisan;-) Morsom skildring av et gjenkjennelig univers! Artig blogg du har, legger på inn i supporterlista.

    SvarSlett
  26. Meeeget gjenkjennelig, selv om sjømonstre er helt greit, men fotball og annen tv-sport utgår til digre grader. Enten dras pc`n fram, eller jeg løper (eller rettere sagt som oftest stabber) ut for å gjøre noe (for meg) fornuftig ute. Sportsleven fra kasse er ikke kult for ei som er naturlig stresset og svingstang i hodet fra før. Da heller musikken på full guffe i stallen mens hestene gumler i takt med bass, hamring og saging.
    Jeg føler forresten jeg har fått gjort mer enn før av å flytte inn i blogglandia jeg. Det har gitt et spark i stumpen på så mange plan- til både frustrasjon og glede for Råtassen. Han mener jeg faktisk har blitt litt mer husmoraktig! Landet fort da jeg skjønte han ikke mente jeg var mer kjærring, men det vaskes og ryddes mer. Rett og slett fordi jeg pynter og fjaser, og bilder skal tas for å blogges om. Takk nettet for det; sier jeg til mannen min. ;)

    Orden i sakene kommentaren i forrige innlegg var forresten en hyllest til dere, og ikke til mine bokskap. Det så litt rart ut skjønte jeg i ettertid.

    Knalltøff pute! Den likte jeg virkelig, for der var den herlige blandingen av moderne og retro. Me like!
    Håper Belkini hadde det knall på konsert. :)

    SvarSlett

Pafrika og Belkini blir svært begeistret hvis besøkende legger igjen noen ord!