onsdag 8. september 2010

...og awarden går videre til....

Som alle dere som har tittet innom oss de siste dagene vet, er Pafrika Og Belkini de heldige og lykkelige mottakere av awarden

"Jeg er noens absolutt nr. 1 mest inspirerende blogger",

heretter for enkelhets skyld referert til som

Namastes Vandreaward fra bloggen KreativImpulsiv.

Awarden fikk vi av skjønneste Andregasellen i bloggen Gasellene, og selv om jeg regner med at alle som er innom meg kjenner godt til Gasellene, vil jeg likevel komme med en sterk anbefaling om å ta turen inn til disse langbente (å, joda), kreative og vittige skapningene!

Meg og Belkinien sier tusen takk - vi er rett og slett grådig glade, og veldig, veldig takknemmelige!

Vi er ikke mange ukene gamle i Blogglandia, og jeg hadde aldri drømt om at jeg skulle finne meg så godt til rette her! Jeg er nemlig ikke en sånn overvettes positiv smil-til-verden-og-den-smiler-tilbake - jente, men den genuine positiviteten og rausheten jeg har møtt her inne er jo bent frem bare både gledelig og rørende, og umulig å ikke bli litt grepet av.

Som Andregasellen også skriver litt om, er Blogglandia et sted man oppsøker for å få og hente inspirasjon, positivitet og masse, masse hverdagsglede.
Litt overflatisk, kanskje? tenkte jeg før jeg selv ble en del av det.
Men det synes jeg ikke i det hele tatt lenger. Uforpliktende ja, men så uforpliktende at det ikke er noe behov for å kommunisere noe som helst som en ikke mener. Er det noe man ikke liker, er det bare å klikke seg videre til noe annet som faller bedre i smak, for her inne er det virkelig litt av hvert - og det mener jeg som et udiskutabelt kompliment.

Nuvel, nok bloggementalitetsskryt, her inne er vi nok uansett alle hjertens enige om at Blogglandia ruler.

Nå er det altså meg og Belkinien som har gleden og æren av å sende Namastes Vandreaward videre! Når jeg skriver "meg og Belkinien", mener jeg vel egentlig kun meg. Men Belkinien er informert, om ikke annet. Jeg fikk umiddelbart en ide om hvem neste mottaker måtte bli, men har likevel tenkt hardt og lenge. Det er nemlig så mange jeg liker, og ofte titter innom her inne, at skal jeg velge bare ut fra det, blir valget helt umulig. Jeg har derfor lagt til grunn noen andre kriterier i tillegg.

Selv er jeg glad i både å lese og skrive, og derfor liker jeg ekstra godt blogger med litt tekst i tillegg til bildene. Vittige tekster er jeg ekstra svak for, og en av grunnene til min begeistring for både Gasellene og Kreativ ♥ Impulsiv. Gode tekster er et av mange kjennetegn på neste awardmottaker, i tillegg til besittelse av riktig så imponerende kreative og kunstneriske evner. En liten flik av awarden har jeg nesten lyst til å rive av, og gi til hennes mor. Hun har sitt eget lille veldedighetsprosjekt på bloggen sin, der inntektene uavkortet går til nødhjelpsarbeid i Uganda.

Dermed har nok mange lesere allerede resonnert seg frem til at neste mottager av

er



Barbro er ikke fullt så fersk som Pafrika Og Belkini, men har snart holdt til i Blogglandia et års tid. Hun er rene multikunstneren spør du meg, og produserer både i tekstil, søm, strikk og hekling, blant annet. Her er en smakebit av hva Barbro har å by på, og alle anbefales selvsagt et besøk hos henne!


Disse lager hun selv, tekstilkunstneren!



I samme slengen vil meg og Belkinien anbefale alle som er innom her i dag å titte innom til Barbros mor og damen bak bloggen SMYKKAS. Her kan dere handle perlebokmerker handmade by SMYKKAS, og samtidig støtte hennes veldedighetsprosjekt i Uganda. Anbefales.


Barbro, du får awarden av alle årsakene jeg listet opp over, og rett og slett fordi jeg blir glad av å lese det du skriver, enten det er på bloggen din eller kommentarene du legger igjen hos meg.
Nå er vandreawarden din til å sende videre, og for at vi skal kunne følge dens vandring gjennom Blogglandia må du linke til Namastes opprinnelige innlegg her.


Gratulerer!

13 kommentarer:

  1. Denna jenta sku egentlig vore i seng nå, men såg plutselig at du hadde gitt Awarden videre uten at eg hadde fått det med meg! Tenk at eg var AKKURAT inne sjå Barbro på mitt daglige besøk! :o) Nok ein gong uhyre velfortjent!! Detta e ei dama eg får stadig mærr sansen for for kvar dag så går, og blei litt ekstra glad for at du nevnte Smykkas! Skjønne damene altså! Eg ser sammenhengen der på ein måte... ;o)

    God natt fra meg!

    SvarSlett
  2. gratulerer med AWAED, det er dere vel undt. Maken til flott og positiv blogg,du er sååå god til å skrive. Det er ei oppmuntring hver dag når du har innlegg. Takk.

    Iler selvsagt inn i bloggen til Barbro på anbefaling.

    Fin trosdag til dere 2.

    Fra Trine:-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med award! Og Barbro er absolutt en verdig vinner, hun er kreativ, generøs, oppmerksom og dyktig!

    SvarSlett
  4. Så bra Pafrika, det var jammen en verdig arvtager av Namastes vandreaward.En kjempeflott blogg, er ofte innom der for inspirasjon!Og så skriver hun fine innlegg også, helt enig med du:)
    Gratulerer til Barbro!
    Artig å lese dine tanker om Bloggelandet, de er ganske like mine tanker om Bloggelandet.Vi gasellene var skeptiske til å blogge vi, og vi måtte liksom venne oss til tanken litt før vi begynte.Vi er nemlig heller ikke i utgangspunktet sånne 'happy go lucky'-gaseller, og så har vi angst for det vi synes er litt sånn Kum Ba Yah liksom.Alt dette glemte vi det momanget vi startet bloggen vår.Nå er det bare fryd og glede hele veien hjem, kum ba yah!
    Hvis man føler seg litt for lettbent en dag, så kan man jo bare ta en tur innom de alvorlige debattbloggene, der alle legger ansiktene sine i alvorlige folder og verdensproblemer løses hver dag.Da kan man jo gå med tyngre skritt tilbake til vår del av bloggelandet igjen:)
    Ha en strålende dag!!!

    SvarSlett
  5. Å, så utrolig kjekt! Tusen takk, snille du! For dette synes jeg virkelig er stas:-) Jeg kan styre min begeistring for de awardene det omtrent går 13 av på dusinet, og som hele Blogglandia har fått i løpet av en uke, men denne føler jeg virkelig er spesiell. Denne henger liksom litt høyt. No ble eg GRÅDIG glad og litt rørt, Pafrika (og Belkini)! Og tusen takk for fine ord, skjønningen!

    Jeg vet allerede hvem jeg skal gi den videre til - vent å se:-)

    Stor klem

    SvarSlett
  6. Gratulerer med awarden :O)

    Jeg kan også legge til at rekverket er ferdig malt og livet kan fortsette som vanlig...

    "Brukten" ligger på Haukeland, på vi til Arna fra Nesttun :O)

    Klem Linda

    SvarSlett
  7. Artig å se at Awarden til Namaste vandrer :)
    Skal inn hos Barbro med en gang ;)

    Klæm fra mæ :)

    SvarSlett
  8. Så moro! Gratulerer så mye Barbro! =D
    Der har jeg ikke vært inne før, så nå må jeg jo en tur inn der og titte på min nattevandring også. Ser ut som jeg får en spennende tur. :)

    Jeg er følger av de to førstnevnte fra før, og har også sikret meg noen bokmerker av smykkas. Synes det er utrolig flott det hun gjør!

    Tusen takk for at du har lyst til å følge meg! Jeg har ikke rukket å vandre så mye her inne ennå, men det kommer, det kommer. Sniker meg inn som "stalker" her også, så da blir det litt fortgang på det også. Liker meg jo så godt i stemningen her inne. :)

    Nå ble det mange utropstegn og smil, men det er jo rett og slett fordi jeg sitter med et stort smil og må uttrykke det som best jeg kan. Kum ba yah! ;D

    SvarSlett
  9. Glede meg t å besøka barbro nå kjenne eg, itte d dåkke skrive om hu å smykkas så tror eg nok eg og komme t å liga di:))
    Ijenn gratulerer så mye m awarden pafrika å belkini!!
    klem fra meg:)

    SvarSlett
  10. Hei pa dere!
    For en flott blogg dere har! Kom over den via Barbro's blogg. Gleder meg til a lese videre sa jeg har lagt meg til som folger!

    ha en fiiiin helg!

    SvarSlett
  11. ÅH! Tusen takk for gode ord! :) (blir litt rørt jeg:)) Og GRATULERER med Award! Vel fortjent asså! Ser fram til at kveldsroen senker seg om noen timer, sånn at jeg kan lese mere av dine innlegg. Du skriver jo så bra! Sufret nemlig i lunsjen på jobb, og så at Barbro hadde fått award!

    Hi-hi:) De hekleriene er jo ikke så mye å skryte av egentlig. Er ganske så ny på det området. Men tusen takk for at du vil følge! Det gir meg et puff bak til å fortsette å hobbylere!

    Goood helg!

    SvarSlett
  12. Hahahaha!
    Vin og realitetsblogging var ein merkverdig kombinasjon :o)
    Begynte å le høgt for meg sjøl når eg sku rundt på andre blogger ittepå, for det gjekk heilt i stå for meg. Ein plass blei det til og med 3 kommentarer, med diverse fascinerande skrivefeil, misslykka forsøk på rettelse osv. Kom ikkje så langt med andre ord, tihi :o)

    Ser nå at det faktisk var et bilde så ikkje kom med og. Fra gangen der knaggrekka mi henge på skeiva for den blei litt for nedlessa og maleboksar står fint oppå kvarandre (ca 10 elle nåke i høyden...) klar for nye prosjekter. Kanskje lika greit.

    Trossa ein aldri så liten hangover i dag og var innom Fretexen min for å sjå om de hadde fått inn skjenken eg e på leit itte. Det hadde de ikkje, men trur du ikkje eg fekk med meg et lite bord, 3 fantastiske kjøkkenstoler (så eg sjølsagt ikkje trenge) skjønne krakk, flærre bilder, settehylle faktisk og et par andre småting. Sku få ting ut og ikkje inn. Hmmm...

    Har handla litt syting og, så nå kanskje snart...
    I går hadde nemlig Trym ein kommentar så gjorde at eg føle eg bør nærma meg "bli venn med symaskinen" prosessen med litt raskere skritt.
    Han trengte nye gymbag, og eg sa at "det kan sikkert eg sy te deg".

    Trym:
    "Du har så store forhåpninger te den syinga di mamma!" Han meinte eg heller burde kjøpa nåke.
    Frekkas!!!

    SvarSlett
  13. Som om eg ikkje har sagt nok på ein måte...

    Tenk at eg glømte å nevna Admiralen!
    Ser at me begge har fått den ære å få han som følger!!! Anser det som det aller største kompliment ;o)

    SvarSlett

Pafrika og Belkini blir svært begeistret hvis besøkende legger igjen noen ord!